fbpx

מבצע מיוחד! Flashmedia & Ella Suits - השארתם פרטים להצעה אצל אחד הצלמים קיבלתם 10% לקניית חליפה. סגרתם צלם קיבלתם 40% לקניית חליפה. ל-Ella Suits לחצו כאן

מתי הומצאה מצלמה ומי המציא אותה

האם אי פעם עצרתם לחשוב מאיפה הגיעה המצלמה שבה אנו משתמשים היום? למצלמה היסטוריה ארוכה ומרתקת שתחילתה בימי קדם. הנה הצצה קצרה כיצד הומצאה המצלמה והאנשים שהיו אחראים לפיתוח שלה:

 

ה-camera obscura: מושג ה-camera obscura (בלטינית עבור "חדר אפל") ניתן לייחס אל הפילוסופים היוונים והסינים העתיקים. מכשיר זה מקרין תמונה של העולם החיצון על משטח בתוך חדר חשוך או קופסה באמצעות חור קטן כדי לאפשר לאור להיכנס.

 

התצלום הראשון: בתחילת המאה ה-18, האמן והממציא הצרפתי ג'וזף ניספורה ניפס השתמש במצלמה אובסקורה כדי ליצור את התצלום הראשון בעולם. הוא ציפה צלחת פיוטר בחומר רגיש לאור בשם ביטומן, הניח אותה במצלמה אובסקורה וחשף אותה לאור למשך מספר שעות. כאשר שטף את הצלחת בשמן לבנדר, האזורים שנחשפו לאור התקבעו, בעוד השאר נשטפו. תהליך זה, המכונה הליוגרפיה, סימן את תחילתו של הצילום כפי שאנו מכירים אותו כיום.

 

הדאגרוטיפ: בסוף שנות ה-30, האמן והממציא הצרפתי לואי דאגר פיתח את הדאגרוטיפ, תהליך שעשה שימוש ביריעת נחושת מצופה כסף מצופה ביוד כסף כדי ליצור צילום קבוע יותר. התהליך של דאגר היה הראשון שהיה בשימוש נרחב וממוסחר, והוא חולל מהפכה בתחום הצילום.

 

המצלמה המודרנית: בסוף שנות ה-1800 ותחילת המאה ה-19, כמה המצאות מפתח הניחו את הבסיס למצלמה המודרנית. אלה כללו את תהליך הפלטה היבשה, שאפשר לצלמים להשתמש בפלטות זכוכית מצופים באמולסיות רגישות לאור, ופיתוח של סרט גליל, שאיפשר לבצע חשיפות מרובות ללא צורך בטעינת פלטה או סרט.

 

כיום, מצלמות הן כלי חיוני עבור צלמים ואמנים חזותיים ברחבי העולם, ולהמצאה שלהן הייתה השפעה עמוקה על הדרך בה אנו רואים ומתעדים את העולם סביבנו. בין אם אתה צלם מקצועי או סתם נהנה לצלם כתחביב, אני צריכים להודות לממציאים החלוצים האלה על המצלמות בהן אנו משתמשים היום.

הבעות ורגשות בזמן צילומים

הבעות פנים ורגשות ממלאים תפקיד מכריע בכל צילום. בין אם אתה מצלם דיוקן משפחתי, צילום ראש מקצועי או תמונת מצב גלויה, האופן שבו אתה נראה

קרא עוד »

סבלנות בצילומים לפני חתונה

צילומים לפני החתונה הם הזדמנות מיוחדת לזוגות לצלם תמונות יפות ורומנטיות שהם יכולים להסתכל עליהן אחורה ולהוקיר במשך שנים רבות. אבל כדי לקבל את הצילום

קרא עוד »

רוצים להשאר מעודכנים? הירשמו לרשימת התפוצה שלנו

הירשמו לרשימת התפוצה של פלאש מדיה ותקבלו עדכונים ומידע על כל מה שקשור לצלמים